LID WordEN     0172 42 40 48

Expositie

Wandeling of fietstocht

WANDELEN MET DE STADSGIDSEN

Leer Alphen aan den Rijn eens op een andere manier kennen. Tijdens een wandeling of fietstocht met een stadsgids kijk je op een andere manier naar je woonplaats.

Stadsgidsen van de Historische Vereniging leiden u door het centrum van de stad en langs de oevers van de Oude Rijn. Onderweg vertellen zij over de geschiedenis van de

Start- en eindpunt:
Gebouw De Vergulde Wagen van de Historische Vereniging Alphen aan den Rijn, Van Boetzelaerstraat 48, 2406 BG Alphen aan den Rijn (schuin tegenover de Hema).

Duur van de wandeling: 1.5 - 2 uur. De stadsgidsen leiden u belangeloos rond. Na afloop wordt u een kop koffie aangeboden.

Ook een leuk idee voor een verjaardag of familiefeestje!

Impressie van stadswandelingen

FIETSEN MET DE STADSGIDSEN

Onder voorbehoud

De gidsen leiden u door de polders naar de Aarlanderveense Molenviergang. Dit is de enige nog werkende molenviergang in de wereld. Door middel van schepraderen of een vijzel wordt het water vanuit het diepste punt in de polder, ongeveer 4 meter onder het peil van de Oude Rijn, door de molens omhoog gebracht om dit zo in deze rivier te lozen.

Tijdens deze tocht wordt er ook een stukje door de prachtige polder gewandeld (denk aan goede wandelschoenen!). In een van de molens zorgt de molenaar voor een kopje koffie en geeft hij uitleg over de werking van zijn watermolen.
Daarna volgt een rondleiding in deze, door hem en zijn gezin, bewoonde molen.

Begeleiding door gidsen van de Historische Vereniging en bezoek aan een van de molens en uitleg door de molenaar. Zorgt u voor goede wandelschoenen.

Duur van de tocht:  3 - 4 uur.
anmelden en informatie:

Aan de fietstochten kunnen kosten verbonden zijn.

GROEPEN

Wandelingen en fietstochten voor groepen evenals powerpoint presentaties behoren tot de mogelijkheden.

Datum en tijd zijn in overleg vast te leggen.

Ook kan de route aan uw wensen worden aangepast.

Neem voor meer informatie
of boeking contact op:

De Vergulde Wagen, geopend op woe.  tussen 14.00 - 16.00 uur en op
zat. tussen 11.00 en 16.00 uur.
Secretariaat stadsgidsen:
tel: 0172-475265