LID WordEN     0172 42 40 48

Expositie

Studie

Studiezaal

D​e Historische Vereniging Alphen aan den Rijn biedt volop gelegenheid om u te verdiepen in de geschiedenis van deze regio en zijn inwoners. In onze
studiezaal kunt u boeken, tijdschriften en fotocollecties raadplegen.

In nevenstaande overzichten kunt u vast opzoeken of we iets van uw gading hebben.
Ook als uw onderwerp er op het

eerste gezicht niet bij lijkt te staan, is het de moeite waard om langs te komen. Onze vrijwilligers helpen u graag met zoeken in andere materialen en kunnen u advies geven.

Klik hier voor DE OVERZICHTSLIJSTEN:
Onderwerpen van De Viersprong

Boekenlijst HVA 12-03-2022(42912)

Neem zeker ook een kijkje op de fotopagina voor een indruk van onze fotocollectie!

De studiezaal en het archief zijn open tijdens de o peningstijden van de Erfgoedwinkel:
wo. van 14.00 - 16.00 uur en
za. van 11.00 - 16.00 uur.
Met name woensdagmiddag zijn meerdere medewerkers aanwezig om met u mee te denken.

Genealogisch onderzoek

Voor het feitelijk familieonderzoek of genealogie kunt u het beste terecht bij de officiële archieven, het Centraal Bureau voor Genealogie  of een van de vele websites over dit onderwerp. Toch kan een bezoek aan onze studiezaal interessante aanvullende informatie voor uw familiegeschiedenis opleveren. Elke tweede zaterdag van de maand zitten  leden van werkgroep Genealogie voor u klaar om u te assisteren bij het onderzoek naar uw voorouders.